Ja, du har som kund alltid, enligt lag, rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från och med att du mottagit din order. Efter att ha åberopat ångerrätt har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera de ångrade varorna. Du kan använda dig av Konsumentverket ångerblankett och maila den till kundservice@k-rauta.se eller skicka post till:
Kesko AB
Att:Kundservice
BOX 1035
164 21 Kista
Ångerrätten gäller dock inte så kallade tillverkningsprodukter, det vill säga produkter som särskilt anpassats efter dina speciella önskemål (exempelvis måttbeställda fönster, måttbeställda skjutdörrar och håltagna bänkskivor).
Du får själv ombesörja returkostnaderna vid åberopande av öppet köp eller ångerrätt när du sänder tillbaka produkten till vårt lager eller till leverantör, men du har alltid fri retur i alla våra varuhus. Observera att returkostnaden varierar beroende på produktens vikt och storlek, oftast är returfraktkostnaden densamma som ursprunglig frakt. Orderbekräftelsen är ditt kvitto, följesedeln som följer med i paketet gäller inte som kvitto.
Vid retur av större gods som levererats med hemleverans till port/tomtgräns, maila kundservice@k-rauta.se bifoga ditt 7-siffriga ordernummer samt bilder på produkterna, för möjlighet att boka returfrakt via oss. Avdrag för returfraktkostnaden hanteras i samband med kreditering/återbetalning av produkterna, när dessa ankommit vårt centrallager alternativt leverantörs lager, i godtagbart skick.
Tänk också på att det är din skyldighet att hålla produkten i lika gott skick som när du fick den. Du får givetvis med omsorg öppna förpackningen och undersöka produkten, men för att få en fullständig återbetalning ska produkten vara oskadad. Om produkten skadas eller tappas bort förlorar du följaktligen ångerrätten.