K-Rauta erbjuder dig hela 90 dagars öppet köp på våra lagerförda produkter (ej leveranser från leverantör) från och med den dagen du mottagit din order.
För varor som levererats från leverantör hem till dig/till ombud tillämpar vi en ångerrätt på 14 dagar från och med att du mottagit varan.
Ångerrätten gäller dock inte så kallade tillverkningsvaror, det vill säga produkter som särskilt anpassats enligt dina egna specifika önskemål eller monteras vid din beställning (exempelvis måttbeställda fönster, måttbeställda skjutdörrar och håltagna bänkskivor).
Returnera i varuhuset
Du kan returnera din vara i ett av våra varuhus med din vara och det kvitto du fick via mejl när du genomförde ditt köp. Då betalar du inga avgifter för din retur (förutom eventuella fraktkostnader). Det går bra att visa upp kvittot du fick via mail i en smartphone eller surfplatta om du inte har möjlighet att skriva ut kvittot. Följesedeln som följer med i paketet gäller inte som kvitto.
Skicka tillbaka din retur
Du kan också skicka tillbaka din retur till vårt lager. Då står du som kund för returfrakten. Observera att returkostnaden kan kosta upp till 1000 kronor beroende på produktens vikt och storlek. För mer information gällande att skicka tillbaka produkter till oss gå in på Postnords hemsida [här].(https://www.postnord.se/skicka-brev-och-paket). Retursedeln ska användas vid returen till oss. På retursedeln anges returorsak och vilka varor som ska sändas tillbaka, retursedeln ska bifogas i returpaketet. Du måste även skicka din retur som ett företagspaket annars kommer det inte komma fram till oss.
En retursedel kan du ladda ned här. Har du andra frågor gällande din order eller returförfaranden kan du alltid kontakta kundservice@k-rauta.se.
Returnera en vara som levererats från leverantör
Vid leveranser som går direkt från en av våra leverantörer är det 14 dagars öppet köp från och med du mottagit varan. Du kan antingen returnera den i ett av våra varuhus eller om du hellre vill skicka tillbaka den kontaktar du kundservice@k-rauta.se för hantering av din retur.
Vid frågor om returer för varor som levererats från leverantörer kontakta kundservice@k-rauta.se.
Om du vill ångra det avtal du ingått med K-Rauta, enligt reglerna i lag och distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59), kan även denna ångerblankett fyllas i och skickas till kundservice@k-rauta.se för hantering.