Om du upptäcker en skada på paketet när du hämtar din försändelse hos ombud ska du inte ta emot paketet, utan anmäla detta till utlämningsstället som en reklamation och kontakta oss sedan enligt nedan.
Vid eventuella transportskador/emballageskador i samband med hemleverans ska du genast på plats anmäla detta till chauffören som noterar skadan på fraktsedeln innan leveransen kvitteras.
Dolda transportskador, skador på produkt som ej är synliga på förpackningen, ska anmälas omgående och senast 7 dagar från och med att produkten mottogs för att en ersättningsleverans eller avhjälpande av felet ska kunna utföras av K-Rauta. Därför är det viktigt att ordern kontrolleras direkt när du fått den och att eventuella skador på förpackning och produkt fotograferas. Dold transportskada anmäld efter 7 dagar från mottagandet godtas ej. För att anmäla en transportskada, fotografera skadan, skicka det till kundservice@k-rauta.se för hantering. Kom ihåg att skriva med ditt 7-siffriga ordernummer då det behövs för att hantera ditt ärende.
Bilder som behövs:
- Skadan på produkten/förpackningen.
- Adresskortet på försändelsen. Hela adresskortet ska vara synligt och läsbart.
- Försändelsen i sin helhet: yttre emballagets samtliga sidor, samt eventuella emballageskador.
- Inre emballage
- Bilder som visar hur produkten var förpackad (inklusive pall). Är produkten emballerad i en låda skall denna öppnas och fotograferas ovanifrån med produkten och emballaget så som det låg förpackat vid ankomst.
OBS! Kassera inte försändelsen innan du har kontaktat oss. Utan rätt underlag kan vi inte ersätta dig för skadat gods. Andra anspråk än fel på produkt och frakt beaktas inte.